13 april 2009

Påx

Då är man hemma igen efter några dagar med god mat och trevligt sällskap, både tvåfotade och fyrfotade.

Torsdagen spenderades ännu hemma. Jag skulle nog absolut inte ha varit nära något som kallas trevligt sällskap. Hade ganska ont och var lite ynklig. Men som sagt, om man bortser från stygnen som ska bort i slutet på veckan så är ju detta över nu. Inga flera tandbortagningar, tack.

På fredagen åkte vi iväg norrut. Trafiken var inte så hemsk som jag hade trott den skulle vara. Visst fanns det dårar ute, det finns det alltid, men överlag gick det bra. Hemma hos mamma och pappa väntade super god mat och lite datorfixande. Mina föräldrar fick ta hand om min gamla HP och jag hoppas dom har nytta av den. Förstås blev det att se på ishockey också där favoritlaget förlorade. Vi var ju hus- och hundvakt åt min systers hund nu så vi bodde hos dem. Man fick en liten liten liten känsla av hur det kunde vara om man själv bodde i hus. Men nu var det ju förstås bara roliga saker. Inget sånt att oljepannan gick sönder eller gräsmattan måste klippas och sånt.

På lördagen väntade vi febrilt på att några påskhäxor skulle hitta till oss. Men det var lite glesare med sånt faktiskt. Men vi fick ju äta upp lite godis själv då istället. Hur bra det nu sen var. Bildäcksbyte låg på things-to-do listan strax där bredvid presentations förberedande och ishockey. Igen. På kvällen fick vi på avstånd betrakta grannarnas påskbrasa.

Igår träffade jag mommo (92 år) och så fick jag ventilera världen med M.Pippuri (27 år). Det var fest. Sedan var vi bara en snabb sväng via föräldrarnas dit min bror med familj hade hittat och sen körde vi hem. Det blev en lite spännande hemresa för någonstans vid ca 90 km kanske så började det pipa och ha sig i bilen. Oljelampan började lysa OCH pipa. Det hade jag inte varit med om tidigare. Som tur så hade vi en skvätt olja i bilen så vi fyllde på och sen körde vi vidare till nästa bensinmack och köpte mera. Tyvärr ledde ju detta till att vi missade nedsläppet. Ishockey. Igen.

Det är alltid skönt att komma hem. Även om det har varit jätte roligt att vara där vi varit. Men det är väl så det ska vara. Då är det väl rätt.

Idag blir det en lite lugnare dag kan jag tro. Skall samla krafterna inför arbetsveckan som inleds med två dagar skolning.

Ha en härligt dag. Hoppas vädret blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar