16 april 2009

Kalas!

Det har varit mycket nu. Första hjälp kurser och jobb och presentationern och födelsedagar och sova och sånt. Fast födelsedagar är nog först imorgon. Fast en var i tisdags. Bröllopsdag har det varit också. Inte min dock. Men mammas och pappas. 38 år mina vänner. Jag lyfter på hatten.
 
Ja. Tisdag och onsdag satt jag på skolbänken 8-16. På pauserna försökte jag jobba lite också. Nämligen jag gick första hjälp 1 kursen. Mycket användbart. Roligt var det och det kändes bra. Blev lite tryggare. Visst har man kunnat en del. Men skönt att lära sig mera och kunna fråga. Man ska inte vara rädd att agera! Ser någonting galet ut så fråga. Det är så lätt. Vi ska sluta med dethär att man inte bryr sig om andra. Det är så onödigt. Fråga istället; hur är det? Det är inte så farligt. Och det kan rädda. Så ni vet.
 
Sambon har gjort alla sina skoluppgifter nu. Alla. Punkt. Nu väntar vi bara på examen. Jag vet inte vem av oss som är mera lättad. Tror nog det kanske ändå är han. Det borde ju vara så. Han har kämpat bra. Jag är stolt över dig!
 
Min todo lista består idag av städning, handling och bakning. Gäller att komma sig iväg från jobbet i tid. En av de stora frågorna i mitt liv är nu; ska jag göra en rund tårta, fyrkantig tårta eller hjärtformad tårta? Jag borde ordna gallup.
 
Sköt om dig.

3 kommentarer:

  1. Vem fyller? Är det du? Jag är så dålig att komma ihåg sånt...är det du? Nä, va du int ett sommarbarn? nää, jag minns int! Är det du?

    SvaraRadera
  2. Nejdå. Det är sambon. Jag är född en mörk höstdag.

    SvaraRadera
  3. Nå men då får du lov at Gratta honom riktigt ordentligt från mej då!!

    SvaraRadera