29 juni 2007

Sucka mitt härta, men brist dock ej

Jag köpte två böcker här om dagen. En av dem är Mark Levengoods "Sucka mitt hjärta, men brist dock ej". Jag rekommenderar den boken till precis alla! Den är så lättläst och så bra skriven. Skrattade mig nästan genom hela boken. Kloka tankar har han också. Ett utdrag:

"Ibland känns det som om hela livet är en vandring på havets botten, som om man rörde sig under vattnet. För allt går trögt, och så är det svårt att se klart framför sig, allting är så grumligt. Hur man än kikar så ser man aldrig längre fram än till nästa måndag ungefär.
Och det är svårt att se någon helhet, den som går på havets botten ser aldrig det vackra havet utan bara en massa vatten. Och man träffar så många konstiga torskar och knöliga gäddor, och när de riktigt fula fiskarna kommer simmande, då är man i regel släkt med dem.
Hela tiden måste man kämpa för att inte sjunka djupare ner för då hamnar man i bottenslammet och där vill ju ingen vara."

Så sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar