14 augusti 2006

Summer holiday

Jag vill också ha semester, jag behöver också semester, ge mig semester nu! Såja, nu fick jag det ur systemet.

Det är måndag igen. Måndagen borde strykas ur kalendern. Nästan ingen är nöjd när det är måndag. Det var nån nångång som föreslog att måndag och lördag skulle byta plats och sen skulle man ju inte kunna jobba på måndag/lördag för att det just är lördag/måndag.. äh. Men det lät bra då.

Igår blev det en cykellänk på 35 km. Kändes riktigt bra. Solen sken och det var inte alldeles för mycket trafik. Lite obehagligt är det nog att cykla på bilvägen och inte på cykelvägen. Men man hoppas bilisterna visar hänsyn. Jag försöker också göra det när en bil kommer, jag försöker faktiskt dra mig så långt till höger som bara möjligt. Men oftast kommer diket fort emot och då kan jag inte cykla längre till höger. Nåja. De flesta chaufförerna är faktiskt riktigt artiga och tar lång omväg om mig. Ser det kanske vingligt ut?

På kvällen åt jag chips för kung och fosterland. Fy på mig! Förra veckan blev det både chips och godis. Får nog skärpa mig lite. Men gott var det.

Nu är det måndag och lunchdags. Blir väl lite köttsoppa. Yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar