10 augusti 2006

Elämä on

Steg upp tidigt igen för att komma mig iväg till jobbet till 7. Det är skönt att få sluta redan klockan tre på eftermiddagen och inte fyra. Jag tycker det är en enorm skillnad! Dendär extra timmen. Att jag måste stiga upp 6 istället för 7 spelar egentligen inte nån stor roll för mig, jag är lika trött ändå.

Igår var det alltså då kalas. Oj vad roligt det var. Det känns så skönt att få umgås med människor som faktiskt betyder en hel massa för mig. Min andra familj känns det som. Skönt att ha såna människor i sitt liv. Ibland behöver jag få en dos av familj och skratt och att bara få umgås. Man märker vad som är viktigaste i livet. Människorna. Jag hoppas att våra framtida barn också skall ha en bonus familj som dom kan känna sig lika välkomna hos.

Oj vad jag längtar till vår weekendresa. Det känns som om det skulle vara så länge dit. Det skall bli så roligt att få mysa och ta hand om varandra och glömma allt sånt som disk, dammsugning, tvättning och sånt annat tråkigt. Tror både sambon och jag behöver få komma ut på en liten resa och sköta om varandra.

Idag skall jag dock ta itu med allt detdär städandet och tvättandet. Eftersom jag tycker om att ha det städat runtomkring mig så måste jag nästan ta itu med det. Det blir alltid slarvigt gjort på sommaren. Det finns så mycket annat som är så mycket roligare! Men eftersom sambon jobbar kvällskift så är lägenheten tom och då är det bra att städa. Men förstås så skulle det vara roligt med lite hjälp också. Städtalko anyone?

Kul! Jag fick meddelande av syrran om eventuell tjejkväll snart. Låter jätte skoj! Kul med än härlig syster.

Nu blir det lite mindre härligt pappersjobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar