17 augusti 2006

Jag - för spontan?

Här för någon dag sen så var jag sådär impulsiv och ivrig igen. Som tur har jag människor i mitt liv som lugnar ner mig lite och tvingar mig tänka igenom saker och ting innan jag agerar. Men det är intressant hur jag reagerar på att bli "tagen ner på jorden" igen. Jag blir nästan arg! Men 99 gånger av 100 så är det helt rätt att tänka igenom saken en gång till och 98 gånger av hundra har det visat sig att jag hade kanske lite fel. Men det var inte det som var pointen med dethär utan poängen var att jag blir arg och känner mig orättvis behandlat. Vilket ju är totalt onödigt för det är ju inte så. Men jag antar jag reagerar så eftersom det är någonting i min personlighet som måste ändra på sig. Alltså, det finns skrivet i min personbeskrivning att jag ska vara spontan och när jag inte får vara det så strider det ju mot hur jag är och därför reagerar jag som jag gör. Precis. Ingen förstod säkert vad jag menar, men det gör inget. Jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar