11 juli 2006

Skol-jobb-cykla-resa

Snart börjar studierna igen. Ok, snart är kanske att ta i. Men fortare än vi anar så är hösten här, tyvärr. Och samma sak iår igen. Jag vet inte hur jag skall få pysslat ihop jobb och skola på ett vettigt sätt. Jag vill ju få min examen nångång här snart också. Men så har jag också möjlighet att jobba nu under hösten. Jobb är det aldrig fel på (speciellt inte lönen) men jag är bara rädd att jag inte skall hinna och orka med båda två. Hur jag än svänger och vrider på det så hittar jag ingen bra lösning. Jobbigt.

Men nu till något trevligare.

Idag tänkte jag ta mig ut på en cykeltur. Jag vet vart ännu, men det brukar nog lösa sig på ett sätt eller annat. Hoppas min kusin kan hänga med. Det är så tråkigt att cykla ensam. Så vill jag ju förstås höra om hur det var på Gun's 'n Roses konserten förra veckan.

Jag läste på Anna-Leenas blogg att hennes lillebror Jaakko har fått körkort. Va kul! Jag tänkte precis igår på hur det kändes att få körkort. Vilken frihetskänsla det var! Första jag gjorde var att tanka bilen.. Doppades direkt i verkligheten alltså.

Jag har inget fönster här jag sitter så jag har ingen aning om hurudant väder det är där ute. Jag antar solen skiner, men man kan inte ta det för givet. Egentligen var det ganska skönt med en regnskur igår. Det friskade upp luften lite och jag behövde inte ha så dåligt samvete för att bilen är otvättad...

Sambon och jag pratade igår om att göra en liten sommarresa i sommar. Får se vart det bär av. Spännande! Jag älskar att resa. Jag har inte rest nånstans sen syrran och jag var till Helsingfors i Oktober ifjol.. Tragiskt.

Nu är det lunchdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar