18 maj 2007

Fredag igen

Så var det äntligen fredag. Känns lite lustigt att ha ledigt igen imorgon eftersom man var ledig igår. Tycker man kunde införa en ledig torsdag varje vecka... Eller åtminstone ibland.

Var ut på en cykeltur igår igen. Jag har äntligen börjat märka resultat. Det går snabbare och lättare att cykla. Finally! Tycker det har varit jobbigt att inte riktigt se någon förbättring i uthålligheten. Men nu har jag börjat märka skillnad. Jippii! Till helgen blir det en lite längre tur. Det är långt till 1000 km ännu.. Pust. Men jag väntar faktiskt på hela Vätternrundan. Skall bli intressant att se ifall jag klarar av utmaningen. Envis är jag så jag hoppas det hjälper. Lite rädd är jag för att inte ryggen min skall klara av det. Men det visar ju sig. Skall inte ta ut bekymmer i förväg, det blir ingen glad av.

Så vill jag ju flytta också. Ifall ni inte visste det. Jag vet ju att det är på gång, men vi vet inget definitivt datum ännu så det gör ju att man är lite sådär småosäker. Och jag tycker bäst om när jag vet vad som kommer att hända. Grejen är ju att det man tror att kommer att hända aldrig händer. Så det går ju ut på det samma då. Nåja.

Oj vad man måste städa sedan när man flyttar. Gamla och nya lägenheten. Jag är inte sådär jätte mycket väldigt förtjust i att städa. Nog nya lägenheten, men inte gamla. Jag vill oftast bara bort därifrån och in i den nya lägenheten. Men visst ska man städa ordentligt. Trevligare för dem som flyttar in efteråt. Vi har en massa möbler också som vi borde bli av med. Om det finns nån som är intresserad av ett vitrinskåp/bokhylla/tv-hylla så tag kontakt. Halvalla lähtee.

Jag tog här i veckan kontakt med en person som jag inte haft kontakt med på över ett år. Det kändes som ett bra beslut. Jag måste tyvärr medge att jag är lite dålig på att hålla kontakt med människor. Måste nog skärpa mig. Vet också att jag har en annan kompis som jag inte varit i kontakt med på länge.. över ett år tror jag. Det känns ju lite B. Vi var bästisar förut. Varför blir det så? Man växer väl ifrån varandra på något vis. Men varför är det så svårt att ta kontakt sedan?

Har länge funderat på att köpa en iPod nano. Så nu har jag då bestämt mig för att köpa en i sommar. En röd en (kolla här). Man får gravera in någonting på baksidan av den. Förslag mottages! Lämna en kommentar om ni har någonting smart att föreslå. Hade tänkt förnamnet först.. men kanske det är tråkigt?

Snart börjar veckoslutet! Jippii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar