16 maj 2006

Tankar

Lite halvförsenade gratulationer till alla mammor ute i världen. Jag är fullt medveten om att morsdagen var förra söndagen och jag kom visst ihåg att ringa åt mamma då. Men tänkte jag kunde gratulera alla andra mammor här istället. Blir ju lite halvjobbigt att ringa runt till alla man känner. Och så är ju min mamma bäst i hela världen osv. osv. Ni vet.

Jag tror jag lider av nån typ av vår-/sommartrötthet. Annars brukar jag hoppa upp ganska sådär genast när klockan ringer men nu de senaste mornarna så har jag fått kämpa med att stiga upp.

Jag borde hitta nåt hobby. Det finns mycket jag är intresserad av men jag skulle kanske må bra av att få göra någonting sådär någonting.. spela piano eller så. Men piano lär det väl inte bli. Been there done that liksom. Sjunga kan jag inte heller så någon Idol blir jag väl inte. Sen är det ju detdär med tidsbrist. Jag jobbar nu minst 8 h om dagen måndagar till fredagar. När jag kommer hem vill jag gärna umgås med min sambo och göra mat och sånt. Sen är klockan redan kvällen och jag börjar bli trött. Så jag har då ingen aning om när jag kunde ha tid att hålla på med något hobby. Jag skulle gärna ha resande som ett hobby, eller shopping. Men jag har hört att det är dyrt.

En annan sak med mig och hobbies är att jag aldrig orkar hålla på med nånting en längre tid. Jag har blivit född med för lite tålamod. Yoga höll jag på med en stund, självförsvar en stund.. Jag börjar alltid med sånt iver men sen tar ivern slut och då orkar jag inte fortsätta. Måste nog ta mig i kragen.

Det slog mig idag att kanske jag också lider av pollenallergi. För jag har varit snuvig nu mest hela våren. Men jag har aldrig lidit av det förrut. Why start now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar