22 maj 2006

Grattis Finland

Grattis Lejonen och grattis Lordi. Jag vet inte riktigt hur jag skall börja skriva om allt dethär. Tror jag börjar med ishockeyn.

Finländska lejonen spelade bra. Norrena är man ju extra stolt över eftersom han höll nollan. Ett par backar spelade kanske inte sina bästa matcher under turneringen men överlag tycker jag lejonen spelade bra. Jag förstår att det säkert var tungt för killarna att inte få spela finalmatchen. Men jag tycker de ändå skall känna sig nöjda och stolta. Finland har inte klarat sig så bra i ishockey på några år. Brons är bra!

Lordi. Tänk. Finland vann äntligen eurovisionen. Jag hade hoppats på det ifjol med Geir, men nog går det lika bra iår också. Här ser man hur publiciteten spelar en stor roll i eurovisionen. Ifall ingen hade brytt sig om Lordi och deras masker så hade ingen röstat på dem heller. Jag är nöjd. Sverige vann inte och det är jag extra nöjd över. Carola har vunnit sitt hon nu. Hon är inte samma Carola som hon var med Främling och Fångad av en stormvind. Jag hade egentligen ingen favorit i år. Alla låtar kändes likadana förutom Lordi då. Hejja Lordi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar