6 maj 2006

Lördagstankar

Jag har inte skrivit på länge. Orsak... Hmm.. vet inte. Tidsbrist? Nåt man lider av kontinuerligt känns det som. Jag gör inget men ändå har jag inte tid att göra nåt. Kan ju hända det beror på att jag jobbar 10h/dag ungefär. Men det är inte så farligt.

Vappen kom och gick. Blev ganska lugnt firande för vår del. Glass blev det ju förstås 1 maj. Det hör ju till. Men hon gamla tanten som brukar sälja glass varje år på torget syntes inte till nåt. Hoppas hon har dykit upp nu.

Jag har som sagt börjat jobba sådär varje dag nu. Det kommer att bli en intressant sommar tror jag och krävande. Många nya arbetsuppgifter och sådant. Men det är bra med utmaningar. Då hålls man pigg.. eller ung.. eller nåt.

Bilen hämtade vi under första maj helgen. Så roligt med bil! Men jag förstår nog varför vi inte hade bilen här under vintern. Vi kör ju inget! Man måste nästan tvinga sig att köra lite för att bilen inte helt skall damma bort. Kanske en nackdel med att bo mitt i centrum. Vet inte.

Jag läser varje dag Lotta Backs blogg på Vasabladets hemsida. Hon har intressanta tankar. Det är roligt att så många bloggar nu för tiden. Hur som, så hade Lotta en sån bästa lista på sin blogg. Tror jag lånar den lite och gör min egen bästa lista. Jag skriver hit den senare idag.

Nu skall vi tvätta bilen! Jippii!

/snowie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar