13 februari 2006

Vändag, Thailand, sommarjobb, skolstress, magont

Imorgon är det vändag! Egentligen så är det ju vändag varje dag. Men nog blev jag jätte glad när vi fick ett vändagskort idag. Det känns speciellt. Visst säger folk att hela vändagen bara är något kommersiellt som affärer kommit på för att öka försäljningen. Det må då vara så, men jag tycker det är trevligt med en lite rosigare dag mitt i mörka vintern. Men det börjar faktiskt bli ljusare på dagarna nu. Det känns bra.

Min barndomskompis åker till Thailand imorgon. Hon skall vara där en månad. Jag är glad för hennes skull eftersom hon länge drömt om att åka. Men jag är också orolig. Men det får man väl vara... Jag vet nog att allt går bra. Hon är en smart tjej som kan ta sig fram här i världen.

Jag är så lycklig lottad så jag har fått sommarjobb. Jag önskar bara alla andra som ville ha också skulle få. Det verkar vara svårt att hitta jobb iår. Kämpa på alla ni som inte hittat jobb ännu. Stå på er och visa att ni är just den person företaget behöver!

Imorgon skall jag hålla en 30 minuters lång presentation. Jag vet inte alls hur jag skall få 30 minuter att gå. Jag har aldrig haft problem med att prata, men nu skall pratet faktiskt innehålla nånting också.

Jag har ont i magen. Jag åt för mycket av den urgoda mexikanska pajen.
/snowie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar