8 februari 2006

Snart sommar

Snart är det sommar. Börjar bli dags att träna nu så man är i form till sommaren. Jag har börjat på lite sådär. Men borde kanske satsa mera tid på det nu. Jag vill att mina sommarkläder skall sitta bra. Borde pröva på att börja simma. Det är en jätte bra motionsform. Den formar kroppen bra. Det är egentligen inte så svårt att motionera, eller att leva nyttigare. Jag har ju försökt att inte äta så onyttigt nu. Jag tycker nog jag klarat av det ganska bra. Jag har inte ätit godis, choklad eller chips på länge. Det är inte ens svårt att hålla sig ifrån sånt. Men jag borde nog börja träna mera... Men med små vardagliga saker kan man också hjälpa till. Som att t.ex. ta trappan istället för hissen, gå istället för att ta bilen. Vi är nu så illa tvugna att gå eftersom vi inte har någon bil. Men jag ser inget ont i det. Skall surfa runt lite och se vilka motionsgrenar man kan hålla på med här i stan.
/snowie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar