18 mars 2010

Snö

Snö snö snö snö snö snö. SNÖ! Vad är nu detta? We get it. Sluta. Snälla.

Håller på och läser boken "Finn din inre styrka" skirven av Sanna Ehdin. Hittills verkar den riktigt vettig. Bör nämnas att jag bara har läst ett kapitel. Men jag läser den med eftertanke. Men lite skall jag bjuda på:

"Allt börjar hos dig själv. När du börjar respektera dig själv och göra det som är bra för dig, får ditt liv en helt ny riktning."

Från samma bok:

"Tio steg till inre utveckling:
1. Jag inser att jag alltid har ett val.
2. Jag använder det för att välja mina reaktioner och attityder till det som sker.
3. Jag accepterar mig själv helt och fullt.
4. Jag värderar och uppskattar mig själv.
5. Jag vårdar och tar hand om mig själv.
6. Jag sätter sunda gränser för mig själv och mot andra.
7. Jag ser till att göra goda och roliga saker.
8. Jag bryr mig om andra och ser aktivt till att mina medmänniskor har det bra.
9. Jag kan ta emot vänlighet, gåvor och njuta av det.
10. Jag delar glädje och livets gåvor med andra."

Kanske vissa saker tas som självklara, men är de verkligen det? Åtminstone jag har nog flera punkter jag får jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar