2 juni 2006

Tankar denna fredag morgon

I morse när jag gick till jobbet så fick jag en sån aha-upplevelse. Det började med att jag tänkte på Fredrik Norrena. Nej, egentligen började det med att jag tänkte på ifall man skulle få jobba utomlands. Så tänkte jag att jag inte kunde tänka mig att flytta utomlands ifall inte både jag och sambon skulle vara intressearade av det och se en framtid i det. Ok. Denna tanke ledde till Norrena. Varför? Jo för att jag läste här om dagen att han ska få börja spela i NHL och hela familjen skulle då flytta dit till detdär stora landet i väst. Då började jag tänka på att vi kanske borde börja följa med hur det går för honom i matcherna där. Denna tanke ledde till att jag kom på att jag inte alltid vill/kan se på alla matcher för jag tycker det är så spännande. Då är det lättare om jag bara får höra resultatet hur det gick. Den tanken ledde till att jag började tänka på mitt jobb. Till mina arbetsuppgifter hör att rapportera olika saker upp till folk högre upp i hierarkin. Ibland så funderar jag över ifall de där uppe vet hur mycket jobb som utförs för att få ihop de olika rapporterna. För ibland känns det som om de bara är intresserade av resultatet. PLING! Så nu har jag bestämt att jag skall följa med Norrenas matcher i mån av möjlighet och faktiskt uppskatta det jobb han och de andra spelarna gör, istället för att bara vara intresserad av slutresultatet. Sådeså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar