26 juni 2006

Vätternrundan

Nu har jag och min kusin bestämt oss för att cykla vätternrundan nästa år i juni. Det gäller att ligga i och träna nu då. Mina föräldrar har cyklat rundan 3 (?) gånger redan så det är väl på tiden att jag gör det också. Det som är lite skojigt är att jag alltid tyckt dom varit störttokiga som börjat på med något liknande. Nåja. Där ser man. Man skall aldrig säga aldrig. Så nu har jag framför mig ett år av cyklande. Minst 1000 km skall man ha cyklat innan loppet. Läs mera om vätternrundran på www.cyklavaettern.com.

Jag måste få fixat cykeln nu då och så ska jag köpa en cykelhjälm och distansmätare. Dethär ska bli kul! Hoppas att man hålls lika motiverad hela året... Men nog får man väl räkna med motgångar också. Men roligt ska det bli och tufft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar