2 september 2010

Lastbil

Ibland får jag en sån obotlig lust att skaffa lastbilskörkort. Jag vet inte om det är pga min far eller min bror eller vad det beror på. Tror nästan det? Sedan vi barn varit små har vi fått vara med pappa när han kört. Ibland kortare resor, ibland längre. Mamma (eller kanske det var pappa...) gjorde smörgåsar, varm kakao, saft och kaffe. Ibland fick man en gris också om vi hade tid att stanna. Säkert har jag någon romantisk bild av chaufförsyrket och därför vill jag också göra det. Men jag tror att hur hårt jag än skulle försöka så skulle det inte vara samma sak. Pappa kör inte lastbil längre, men min bror gör det. Kanske det räcker för vår familj det, jag behöver väl inte blanda mig i det längre. Men man kan ju alltid drömma.

2 kommentarer:

  1. Hahah! (<-på ett bra sätt)
    Det sku ju va förträffligt!
    She´s a truckdriver and she´s okey,
    she sleeps all night,
    and she works all day!
    She driver big trucks, she eats her lunch
    She goes to the lavat'ry
    On Wednesdays she goes to Waynes Coffee
    And meets her friend Liza for tea!
    :D

    SvaraRadera
  2. Hihi. Du nog roligt du.

    SvaraRadera