26 augusti 2010

Ljus i mörkret

Sitter här och har nyss tänt 3 fina ljus som doftar vanilj eller kokos, kan inte avgöra riktigt. Skönt att sitta och se på dem, vad är det med eld som gör människor så fascinerade? Men jag tycker det är jätte lugnande att se in i en ljuslåga t.ex.

Jag fick nyss en inbjudan till födelsedagskalas på söndag. Det ska bli roligt! Har inte träffat familjen på alldeles för länge. Får hålla tummarna att golfen håller ihop ända fram. Jag har inte så höga förhoppningar. Dags för bilbyte anyone?

Idag var jag på kaffeträff med en kompis. Vi lärde känna varandra under italienska kursen ifjol och har försökt hålla kontakten efter det. Hon är nog en energiknippe till människa! Jag är faktiskt så lyckligt lottad att jag har flera vänner som alltid får mig på gott humör och som jag kan skratta med åt allt och inget. Sånt behöver man!

Nu skall jag fortsätta njuta av ljusbelysningen och förbereda mig för morgondagen. Imorgon är det fredag och det innebär förstås ett gymträningspass, men innan det så är det jobbet som gäller. Skönt att veckan är över och helgen tar vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar