22 maj 2008

One step forward, two steps back

Kanske vi går mot varmare tider? Jag tyckte det kändes lite varmare idag när jag cyklade till jobbet. Men det kan ju vara önsketänkande också förstås. Vi bor ju inte så värst långt bort från mitt jobb. Vi bor faktiskt så nära så jag ser mitt jobb från sovrums- och datarumsfönstret. Det är ju nära (kanske lite väl nära), men det känns ändå riktigt övermäktigt att ta sig till jobbet på morgonen. Det känns som om att stället sku vara hur långt bort som helst. Löjligt.

Jag har fått feber; husfeber. Höghusboende passar inte mig. Jag tycker mycket om stället vi bor på nu, jag önskar bara att det var i ett egnahemshus vi bodde. Men hus kostar. Oj nej vad dom kostar! Det är så mycket pengar så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Usch! Jag ser verkligen inte fram emot den dagen man får äran att gå till bankdirektörn och be om ett ordentligt lån. Nej usch. Men sånt är livet. Har man inte dom pengarna så är det väl lika bra att gå till banken. Nåja. Den dagen den sorgen.

Snart är det iallafall dags att få ut sin examen. 30.5. är det betygsutdelning. Jag borde få skaffat fram en klänning eller en kjol tills dess. När jag skall hinna med det, kan man ju undra. Känns som att alla kvällar har något program. Jag borde speciellt satsa på cyklandet! Jag har många långa kilometrar kvar innan jag är i form för Vättern. Men det finns nog inte en chans att jag hinner få så många kilometrar som jag tänkt. Nu känns det också som om att jag sku hålla på att bli förkyld. Gaaah!

Men annars är väl allt under kontroll. Hih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar