25 juli 2007

De e mycke nu

I lördags så sökte vi oss norrut. Det blev middag med sambons föräldrar och sedan fest hos sambons bror. Alltid lika intessant att träffa människor där. Man träffar ju dem en gång i året på denna fest. Senare på kvällen (eller det var väl nog natt redan) så gick vi en sväng på stan. Men det var nog inte många ansikten jag kände igen. Tror jag såg två bekanta. Två. Nåja. En kul kväll var det iallafall. Tack för det.

På söndag blev det att ta det lugnt. Vi sov länge och sen blev det lite formula för sambon och jag satt mest ute i solen och tog det lugnt. Det är bra att komma hemifrån ibland men nog är det skönt att komma hem igen sedan! Å sova i sin egen säng.

Onsdagar är en av de värsta dagarna tycker jag. Sådär som arbetsdag. Det är så länge sen föregående veckoslut och långt till nästa. Men men. Snart är väl denhär dagen slut också. Tänkte faktiskt ta en lite kortare dag idag och försöka ta mig till stan en sväng. Borde handla kläder o.dyl. Sen så blir det "kaffeträff" med två kompisar. Ska bli intressant att höra vad som är på gång i deras liv. En ska gifta sig i höst och den andra har nyss förlovat sig. Spännande!

Vad kunde man hitta på för intressant under veckoslutet? Tror bestämt det blir att ta det lite lugnt bara. Skönt det också. Jag e så rastlös av mig. Borde lära mig att ta det lugnt ibland också. Det är bra att ha det tråkigt ibland, brukar min mamma säga. De är väl så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar