16 februari 2007

Fredag

Ja, så var det fredag. Jag har varit alldeles för lat denhär veckan. Har en tent imorgon som jag borde läsa till men jag kommer mig inte för. Har dock läst två böcker. Katerina Janouch "Anhörig" och Paulo Coelho "The Zahir". Båda mycket intressanta böcker. Katerina Janouchs bok var den som kanske fångade mig mest. Coelhos bok var visserligen också bra och välskriven och hade väl en djupare mening än vad jag egentligen kanske nu just begriper, men ja.. jag vet inte. Kanske jag inte är i rätt sinnestämning för den boken. Men läs gärna båda om ni vill.

Inatt drömde jag konstiga drömmar. Jag har en fin förmåga att blanda ihop alla dagens händelser under natten. Nåja. Man borde egentligen skriva ner alla sina drömmar när man vaknar. På det viset kanske man skulle se ett mönster och kunna förstå.

Imorgon får jag träffa min barndomskompis! Jag ser jätte mycket fram emot det. Jag träffar henne alldeles för lite. Men det blir så. Vi har båda våra liv i olika städer. Tur att vi kan sammanstråla ibland på orginalplatsen.

Tror jag skall läsa posten nu och sen blir det väl nog att ta itu med tentläsandet också. Jag borde ta mig en sväng till biblioteket också. Vi får se hur det blir med det.

Ha en bra dag och ett fint veckoslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar