28 oktober 2006

Storm och snö och vinterdäck och roligt!

Vi har nya vinterdäck. Brääänd njuuu. Dyrt med nya vinterringar. Men en bra livsförsäkring. Vi kom idag hem tillbaka efter ett litet äventyr norrut i landet. Nya vinterdäck blev som sagt inhandlat. Träffade också syrran och syskonbarnen. Dom är precis lika söta som vanligt. Sådär härligt busiga. Men nog är det skönt att vara hemma! Borta bra men hemma bäst gäller absolut. Värsta stormen har det varit också. Mycket snö har vi fått. Vintern är väl nog här nu. På riktigt.

Så ringde min snällaste och bästa barndomsvän idag. Hon hade så bra nyheter så jag bara satt med ett leende på läpparna. Jag är så glad för hennes skull att allting verkar ordna sig på bästa sätt.

Känner mig lite krasslig i halsen. Får se om jag inte blir förkyld. Typiskt. Men man har väl det nog på kommande. Har som inte riktigt tid att vara sjuk. Vill inte vara sjuk! Nu kryper jag nog upp i soffan och under nytvättade filten. Hoppas jag får sällskap. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar