23 september 2011

Fredagsmys!

Nyss hemkommer från jobbet, har lagt igång 3 maskiner tvätt och skall ta det stora beslutet om vad jag skall äta till middag ikväll. Inte så tokigt för en fredag kväll.

Där jag jobbar finns det flera intressanta matställen. Ganska långt kan man variera sin lunch. Idag blev det thaimat. Hyfsat gott måste jag säga. Mina närmaste kolleger och jag brukar äta lunch tillsammans och vi har alla en dag i veckan vi får bestämma vart vi går. Min dag är tisdag. Vi beslöt om dethär nya systemet för en vecka sedan så det är ganska nytt ännu. Jag känner lite press för vad jag skall besluta om på tisdag. Tänk att även små beslut kan kännas så stora.

Denhär veckan har inte varit någon höjdare i träningsväg. En gång har jag kommit mig iväg till gymmet. Jag _måste_ ta mig ut på nån effektiv promenad/löpning/styrketräningsrunda nu i helgen. Hoppas att några tränande individer skall slänga in tips. Vad kan man göra för att göra promenaden effektivare? Jag vågar mig inte riktigt på att springa helt och fullt ännu...

Trevlig fredag everybody. Solen skiner och alla ska vara glada!

5 kommentarer:

  1. Stavar är ett bra tips. Annars kan du gågga (alltså blanda promenad med joggingbitar så många och långa som du orkar). Annars kanske du har några utegym i närheten som du kan powerwalka till och där köra effektiv styrketräning (superset, övningar utan paus, alltså byt mellan maskinerna utan att pausa emellan, som cirkelträning).

    Jag tror att gågging är det bästa av de tre förslagen dock :)

    SvaraRadera
  2. Elina: Lähdetkö seuraksi?

    Johanna: Får väl försöka mig på detdär gåggandet mera. Skall ta reda på om det finns något utegym här i närheten, det hade jag faktiskt inte tänkt på! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Stavarna är bra, bara man har rätt teknik så blir d ju effektivare. Jag tycker dock att det är roligare att ta stavarna till mera "skogsaktiga stigar". En rutt där det finns flera upp- o nerförsbackar funkar bra! Om du orkar kan du ju skutta uppför backen och traska raskt ner. Då blir d lite intervallaktigt också. :) Dessutom är ju sandvägar och stigar skonsammare för lederna, jämfört med asfalt...

    Du kan hitta tilläggsvikter vid idrottsaffärer, såna man kan fästa vid vristen eller handleden. Funkar bra när man går! Så kan du ju växla mellan att ha dem runt vristen och handleden om du vill.

    http://www.stadium.se/sport/traning/traningsutrustning/043789/casall-ank-wr-w-2x1-kg

    SvaraRadera
  4. M.Pippuri: Jag börjar väl nog snart tro att det är något bra med stavar. Har inte införskaffat egna, men kanske det blir aktuellt nångång. Upp- och nerförsbackar i all ära, jag skulle gärna träna mera i dem men mina knän gillar inte nerförsbackar. Borde hitta backar som bara går uppåt... Eller så är jag bara rädd i onödan.

    SvaraRadera