24 januari 2011

MondayMonday

Tydligen kände jag för det idag, även om det är måndag.

Sambon och jag mysade till det lite efter jobbet och struntade i försenade pendeltåg och åt mat i stan istället. Sånt gillar vi. Speciellt på måndagar. Räddar vilken måndag som helst.

Jag undrar om jag håller på att bli riktigt förkyld eller om jag klarar mig med lite hals- och öronont bara. Har haft ont i två dagar nu, men det verkar inte bli värre iallafall. Igårkväll drack jag 3 koppar fruktte innan läggdags, inte det smartaste beslutet jag tagit precis. Men fick ju ligga vaken länge och läsa böcker istället.

På tal om böcker! Jag har slut på böcker! Har läst fem stycken nu sedan vi flyttade hit, men har inte köpt någon ny nu. Men jag hittade några i lägenheten som jag inte läst, så kanske jag klarar mig en stund. Men snart blir det nog att beställa hem lite från Adlibris igen, alternativt blir det en sväng via Pocket shoppen.

Jag borde hitta några bra träningsskor. De ska gå att ha i gymmet men även om jag bestämmer mig för att ta en promenad på löpbandet. Vet inte riktigt hurudana jag ska satsa på isåfall. Några tips Liza eller Muoripippuri?

Om en halvtimme börjar Spårlöst, låter som en bra avslutning på måndagkväll. God kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle gå till Löplabbet (Åh den som hade ett löplabb här) och berätta vad jag vill ha och sedan testa mig fram. :)
    men New Balance har prima skor till öeverkomliga priser, Asics är ju lite dyrare då...Jag har inte hinnat prova mine Nike ännu, eftersom den inte anlänt, så jag kan inte säga mycket om dem...
    Hoppas du hittar nåt du gillar! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker faktiskt alltid på dig när jag går om Löplabbet som faktiskt finns här ganska nära oss. Nike skor brukar inte passa min fot, fastän jag gillar märket annars sådär. Asics är ju bra faktiskt... Måste fundera på det lite. I'll keep you updated.

    SvaraRadera