13 januari 2011

Angry bird

Imorgon arbetar jag bara halvdag! Härligt! Har planerat tusen saker jag ska göra med min lediga tid. Tror ni nåt av det blir av? Troligen inte... Men roligt att planera iallafall.

Har hittat ett gym jag tror jag ska bli medlem i. Det känns skönt. Så får man igång tränandet lite. Har inte varit inne på ett gym sedan... slutet av november? Börjar ju nog vara dags att ta itu med det. Gymmet ligger nära mitt jobb, så tanken är att jag skall träna innan eller efter jobbet. Gymmet öppnar 6:30 så möjligheterna finns ju. Om jag vill stiga upp 5-5:30 är ju sedan en annan sak.

I tisdags så fick jag träffa pappa! Han kör lite lastbil här i landet nu under en tid och han hade nån timme över så vi träffades en stund. Det var väldigt trevligt! Det är ju inte precis så ofta jag träffar mina föräldrar nu. Ett annat land är ett annat land.

På jobbet går det bra. Jag trivs nog väldigt bra och får lära mig nya saker varje dag. Rutinerna börjar jag ha lite koll på. Även om Sverige och Finland ligger nära varandra så skiljer de sig nog en del ifrån varandra när det kommer till arbetsförhållanden och dylikt. Men jag börjar väl få lite koll på det nu. Som tur har jag superba kolleger som hjälper när jag undrar över nåt.

Bostad? Måste jag skriva nåt om bostad? Det är lika bedrövligt som tidigare. Suck.

Men imorgon efter lunchen är arbetsdagen slut! Då skall det njutas av helgen! Åh det blir så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar