22 februari 2010

Nya tag

Nu tar vi nya tag med detta.

Jag har bestämt mig för att börja ta tag i mitt liv nu. Känns som att jag lallat på nu i en längre tid och bara levt enligt måttot "får se hur det blir... nog ordnar det sig till slut... det blir nog bra...". Men vill man någonting skall bli bra så får man nog snällt ta skeden i hand och få det att bli bra! Tog en stund för mig att fatta det.

Under veckoslutet träffade jag mina föräldrar och hade en intressant diskussion med min mamma. Jag berättade åt henne vad en "life coach" hade berättat på en föreläsning och vilka övningar vi gjort. När jag väl satt där och berättade om dem åt mamma så gick det upp ett litet ljus för mig vad det hela gick ut på! Det kändes märkligt. Det är ändå ganska länge sedan föreläsningen var. Men det tog såhär länge för mig att bearbeta det hela.

Man kan inte lura sina grundvärderingar. Gör man något som strider mot sina värderingar så blir det inte bra, hur man än försöker. Och det var så träffande! Många kan kanske tycka att det är väl självklart att det är så; men för mig var det inte det. Tänk. Jag hoppas verkligen att denna insikt kommer att hjälpa mig i framtiden i mina beslut.

Jag har en vän som sagt att hon alltid har haft stark magkänsla och att hon alltid litat på den. Det är väl det jag saknat. Magkänslan. Det blir väl nog en tid här nu av stora frågeställningar. Förhoppningsvis blir jag starkare och börjar se klarare. Min magkänsla och jag skall bli goda vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar