6 december 2009

Självständighetsdagen 2009

Skönt att kunna sitta i soffan i sköna mjukisbyxor och se på människor uppklädda till tänderna som trängs på dansgolvet. Ja jag är lite avundsjuk! En gång i livet vill jag på presidentbalen. Hur det sen skall gå till så vet jag inte riktigt ännu. Men det ska gå.

Känner mig lite seg sådär efter en trevlig lång promenad med en god vän. Vi får alltid diskuterat så mycket på våra promenader, det känns skönt att få ventilera med någon ibland. Imorgon väntas middag med en annan väninna, inte fy skam det heller.

Men jag har tandvärk, och det känns inte okej just nu faktiskt. Undrar hur ont man måste ha för att få en akuttid? Har inte riktigt lust att vänta i 3 månader heller och sen är jag så snål att jag inte vill betala för privat tandläkare. Tänk att man aldrig kan vara nöjd.

2 kommentarer:

  1. 3 kuukautta?! Mä odotin omaa vuoroani 11 kk!

    SvaraRadera
  2. Vi funderade faktiskt på samma sak när vi var ut och gå kring "president slottet" under balen. Vi hittade på fler olika sätt hur mn kan komma in:
    - studera till kock eller servitör och skaffa goda kontakter till presidentkansliet.
    - klä dig som journalist och smit in bland dom andra.
    - Gå kadettskolan.
    - Sök dig dit problem finns och gör dig själv till ett hjälte.
    - Marry rich or famous.
    - Get rich or famous.

    etc. etc. :D
    hmmm... bra ide´ till bloggen... coming up.

    SvaraRadera