18 december 2009

Friday

Ja nu, nu är det äntligen snö där ute! En riktigt ordentlig vinter kan man säga. Igår när jag cyklade hem från fysioterapin så visade termometern trevliga -22 grader. Det kändes nog lite så i kinderna faktiskt. Men jag klagar inte. Jag bara hoppas att snön hålls kvar över jul. Tänk att få en sånhär härligt vit jul!
 
Jag tog mig i nacken och beställde tid till tandläkaren tills nu på måndag. Det må då vara privat och dyrt men till tandläkaren ska jag! Måste äta mycket godis nu under veckoslutet ifall hon skulle förbjuda mig äta godis efter måndagens besök. Jag är bara rädd att hon ska dra ut mina två mjölktänder (jajaja, jag har fortfarande mjölktänder ni får sluta skratta nu) och lägga in nya fusktänder och säga "400000 euro tack!".
 
Det känns väldans skönt med fredag idag! Inga som helst planer inför veckoslutet. Ja nå två julklappar ska jag handla, men annars borde det vara kirrat! Vi firar julen hos mina föräldrar i år så det ser jag fram emot. Sen skall jag hälsa på min mommo också i hennes nya hem! Jag är så nyfiken på hur fint hon har det där, min mommo.
 
På tal om ingenting så saknar jag min hund Donna. Donna var med oss ända till julen 2005, tänk att det är så länge sedan... Känns som igår. Jag ska lägga in en bild på henne så får ni beundra hennes underbara svarta nos. Hon var min vän / terapeut / buskompis. Donna -du är saknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar