28 september 2009

Mening

Jag tror på att allting har en mening, everything happens for a reason. Hela cykelresan hem från träningspasset idag så tänkte jag på en varm (het) och härlig lång dusch. För att duschen ska vara sådär jätte underbar, så vill jag att det ska vara varmt när jag kommer in i badrummet, helst sådär ångande hett. Vilket betyder att när jag väl kom hem så klev jag (påklädd) in i duschen och vred på vattnet på sådär ganska varmt för att sen gå ut (eller det var tanken), klä av mig och återvända till ett badrum sådär härligt varm. Men nej. Duschen hade andra planer.

När jag vridit på vattnet och vänt mig om så hoppar duschmunstycket ut från sin väggställning och ner på golvet och kryper under duschväggen och lägger en fin fin pöl i badrummet och i tamburen (eftersom jag inte stängt dörren, eftersom jag bara skulle in och vrida på duschen). Min tro fick sig en törn. Jag ser absolut INGEN mening i att detta skedde. Åtminstone hittade jag inte på något bra när jag stod där och torkade upp vattnet. Kanske det var naturgudarnas sätt att säga att jag inte ska ödsla med vatten och värme? Ingen aning. Som straff åt världsaltet så tog jag en låååååång vaaaaarm dusch. Säkert får jag ångra det också snart.

1 kommentar:

  1. Hahahahahahah! Förlåt att jag skrattar men det är rätt så roligt! Unviversum hade nog en plan med det där! :)

    SvaraRadera