21 september 2009

Förändringarnas tid är här

Hopp hej så var det måndag. Tiden går fort när man har roligt, eller hur det nu var. Veckan som gick var ganska fullspäckad med program, varje kväll var det någonting på gång. Alltså mina veckor e ganska sådär färdigplanerade. Må; träna, Ti; handla, Ons; italienska, To; ledig (ofta träffis med nån kompis), Fre; träna. Lördag och söndag går till att vila upp sig så man orkar igen nästa vecka med samma program.
 
Detta veckoslut har tillbringats med grymma muskelvärk. Att stiga upp och sätta sig ner har varit en plåga. I fredags tränade jag nämligen benen på gymmet, och tydligen så har jag nog inte tränat benen tidigare i mitt liv någonsin! Men men. Vi tar det på nytt nästa fredag. Idag ska jag på roddspinning-pump. Får se vad det blir till då jag nästan inte kan gå. För ont ska med ont fördrivas!
 
För övrigt har veckoslutet bestått av bil- och datorfixande. Bilen blev tvättad både ut- och invändigt och lite lampor blev bytta och vätskor tillsatta och sånt. Lite fixande finns nog kvar ännu och till en del behövs nog lite hjälp utifrån. Ska nog försöka sköta om bilen nu lite bättre. Jag kanske nog vill köra med den ännu en tid. Den är ju ändå min drömbil!
 
Det mest revolutionerande jag någonsin gjort med en dator så gjorde jag igår. Jag bytte från Windows XP operativsystem till Ubuntu. Vilken fröjd! Jag har länge varit intresserad av att introducera ett Linux operativsystem till min lilla samsung, men det har aldrig blivit av riktigt. Men igår gjorde jag det! Ok, nog gjorde ju sambon väldans mycket också. Men lite gjorde jag själv... som tryckte installera och sånt. Efter lite trixande så fick vi Skype att fungera också. Eftersom jag är en van Windows användare så blir det intressant och utmanande att börja med dethär. Men roligt! Nördvarning.
 
Nu haltar jag vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar