23 november 2008

Ur telefonboken...

Hittade en skoj grej.

Ur telefonboken...

Har du kysst nummer sju?
Det har jag nog faktiskt aldrig gjort nej och inte har jag några planer på att göra det heller. Han är dock en god vän till oss och heter lika som mitt syskonbarn. Precis lika. Med förnamn och efternamn och allt.

Har du träffat nummer nio i veckan?
Nej. Träffar inte min morbor så ofta. Speciellt inte sedan han slutade köra buss.

Älskar du nummer tio?
Jo men visst! Min underbaraste underbara vän här i Vasa. Min studiekompis, simkompis, allt-möjligt-kompis. Hon är underbar!

Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Näe. Försäkringbolaget vill jag nog inte ha på samma klass som mig faktiskt.

Brukar du hänga med nummer nitton?
Nej tyvärr! Min farbror som bor så långt långt borta. Jag önskar jag kunde hänga med honom betydligt betydlig oftare. Han är inte bara en farbror, han är en god vän.

Gillar du nummer tjugosex?
Jomenvisst! Dethär är min underbara barndomsvän Muoripippuris familjs hemnummer. Että näin.

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Jo det har han nog. Fästmö, son, nytt hus. Bor långt borta. Snyft.

Hur känner du nummer trettioåtta?
Jo nå ni ser, detta är min brors hemnummer. Så jag känner honom för att han är min bror, vi är liksom släkt.

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Absolut. Alltid nyfiken på vad min cyklande kusin håller på med. På gott och på ont. Stackaren.

Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Sedan exakt den sekund jag föddes. Då kände jag nog min mamma. Eller kanske jag kände henne tidigare också. Eller åtminstone kände hon väl av mig och mina sparkar...

Dethär var ju lite kul.
Hur skulle din lista se ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar