23 november 2008

November fram tills nu

Jahapp. Ser att jag senast skrev om min trevliga förkylning. Den gav nog mer eller mindre med sig sen efter ett par veckor. Lite snuvig känner jag väl mig fortfarande. Men det verkar nu vara nåt som alla går igenom detta. Jag hoppas att det nu, när det äntligen är kallt! blir nå bot på det hela.

Försöker fundera på vad som har hänt nu dom senaste veckorna. Förstås det kanske mest stora och fina var festen vid min skola då, som gick av stapel 14.11.2008. Så nu är jag äntligen ekonom då, eller sådär att jag verkligen får kalla mig det. Det var en jätte fin fest och jag fick ha mina föräldrar inbjudna. Högtidligt och fint. Jag hade köpt ny klänning, nya skor, ny väska och sen så var det sminkning och frisörska som gällde. Det sker inte varje dag! Roligt var det. Efter festligheterna på skolan så blev det middag ute med sambon och föräldrarna. Jag kan säga er att det var en ganska så vackert gäng på restaurangen. Härligt!

Sen har ju mysiga människor haft födelsedag också nu. Ingen nämnd och ingen glömd. Sen har det förstås varit farsdag också. Ja och så har släkten fått tillökning! Underbart. Mycket festligheter och fler blir det innan jul! Trevligt så. För en gång skull så har jag alla presenter inhandlade också. Det händer inte så ofta. På tal om presenter så har jag även inlett julklappsinköpen för iår. Bara syskonbarnen, sambon och "svärfar" och "svåger" som fattas. Men det kirrar jag! Är så lättad över att ha kommit igång med det. Tacka vet jag internet...

Jahapp.. Vad annat har hänt då? Jo i fredags så var jag ut och åt med mina arbetskompisar, vi inledde julfirandet så. Riktigt med glögg och allt!

Simmandet har jag kommit igång med nu igen efter förkylningen. Om det ger nåt resultat är ju sen en annan fråga. Nåja. Gäller väl att vara envis.

Har en gång kvar till fysioterapeuten ännu. Ska se om jag ska fortsätta. Det är ju nog bra för kroppen att få lite hjälp på traven. Men vi får se... Tror jag tar sista gången här före jul och sen tar jag nya tag år 2009. Det närmar sig med stormsteg! Det nya året. Tycker detta halvår har gått så otroligt snabbt. Sedan jag började jobba fulltid så har tiden bara rusat iväg. Spännande och skrämmande...

Men snart är det jul. Och det väntar ju alla småbarn på. Iår firar vi jul hos min sambos föräldrar. Det blir ju att man är vartannat år hos varandra. Men det känns bra så. Har funderat lite på nyårsfirandet, men har inte riktigt kommit på några idéer. Har ni några? Ge gärna tips. Eftersom jag jobbar så har jag inte möjligthet att resa så långt borta (tack än en gång för inbjudan Muoripippuri!).

Nähepp. Nu tror jag faktiskt jag ska färga håret! Borde väl lägga in en before-and-after-bild. Men... jag har ännu inte dekorerat denhär bloggen med biler, så jag tror nog inte jag börjar nu heller.

Ha det gott mina vänner! Ta vara på dom ni håller kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar