18 januari 2008

50 dagar kvar

Det är 50 dagar kvar tills jag måste lämna in min avhandling. Det känns ganska tufft måste jag säga. Men det ska gå! Jag har nog kommit igång igen så det blir väl nog bra till slut. Jag kommer bara inte riktigt att hinna med nånting annat under denhär tiden.

Sedan vi kom från resan har jag egentligen bara jobbat. Det har inte hänt så mycket annat. Jag besiktigade bilen och jag får äran att göra det igen. Bromsen på vänster sida hade tagit fast. Sambon och kusinen fixade det igår. Vet inte vad jag sku göra om jag inte hade dem. Så snart blir det väl att besöka besiktningsmannen igen och hoppas han ger oss godkänt denna gång. Det känns ju lite snopet eftersom jag alltid tidigare har kommit igenom...

Igår träffade jag en av mina mycket goda vänner. Det är så skönt med sådana som man kan vara sig själv med fullständigt. Mitt i allt hade två timmar sprungit iväg. Vi träffas förhoppningsvis igen snart.

Vilket blajväder vi har. Regn, regn, regn. Det är svårt att förstå att det är 18 januari. Var är minusgraderna och snöyran? Vanligtvis denhär tiden så vill man inte gå ut för att man fryser, men nu vill man inte gå ut för att man blir genomvåt eller så blåser man bort. Global uppvärming kallas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar