18 oktober 2007

Människor

Det är skönt att jag har människor i mitt liv som är äkta. Såna som man kan vara sig själv med oavsett vad. Såna människor skall man hålla fast vid. Det som jag har funderat på lite är att man möter ju nya människor varje dag (nästan åtminstone). Man lär känna nya människor lite mera och djupare ibland också. Vissa människor försvinner ur ens liv på ett sätt eller annat, men så får man också in nya människor. Är det då så att det är ett syfte med alla kontakter man har. T.ex. så hade jag för länge sedan en vän som jag var tillsammans med väldigt ofta och vi pratade om precis allt och jag trodde nog nästan att vi aldrig skulle skiljas åt. Men idag har jag ingen kontakt med henne. Vad beror det på? Är det så att vår vänskap hade uppnåt sitt syfte? Jag vet inte. Jag svamlar kanske. Men det är så konstigt ibland. Jag drar mig lite för att lära känna nya människor. På nåt vis tycker jag att de jag känner är precis de jag vill känna. Jag har inte energi att lära känna nya personer. Kanske det är farligt eller dumt att tänka så, men jag känner det så. Sådeså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar