19 november 2006

Söndag morgon -alla sover

I love Sunday mornings. Det är lugnt och tyst överallt. Jag får ofta den känslan på söndagmorgon att jag är det enda som är vaken. Vet ju förstås att det inte är så. Men ibland verkar det så. Det är faktiskt konstigt att jag vaknade relativt tidigt imorse utan väckarklocka. Jag har som princip att inte ha någon väckarklocka att ringa på söndagen ifall det nu inte är akut att vi måste vakna en viss tid. Jag tänkte igår kväll innan jag somnade att få se nu ifall jag sover bort hela söndagen eftersom jag har en hel massa jag måste få gjort. Men ser man på. Vaken är jag. Kanske jag sov lite oroligt också. Maybe baby. Jag drömmer en hel massa konstiga drömmar också. Är alldeles konfunderad ibland varifrån jag tar allting. Människans hjärna är kompicerad.

Igår hade stora familjens prinsessa födelsedag. Hon är den enda flickan av 5 syskonbarn. Men hon klarar det fint. Jag pratade med henne över Skype. Härligt med teknikens under. Nästa veckoslut någon dag blir det kalas. Det är prinsessor som gäller nu. I alla former. Jag undrar ifall jag själv gick igenom någon prinsessfas när jag var sisådär 5. Säkert gjorde jag... Men jag kommer ihåg att jag lekte polis och tjuv med bästisen och hennes lillebror. Det var grejer det.

Gårdagen för övrigt var mycket trevlig. Ibland kan det kännas som att en viss dag inte kommer att blir till nåt och jag kunde lika bra gå och lägga mig and get it over with. Men som tur gjorde jag det inte igår. För det blev ju hur bra som helst. Skulle inte ha önskat mig nåt annat. Det är bra att bli påmind hur bra man har det.

Vi har det ju så bra här vi så vi har skaffat Discovery Channel. Därifrån kommer det ibland nånting intressant och oftast nånting som inte är så värst intressant men som man nu kan följa med i brist på annat. Hursomhelst. På lördags kvällar kommer det American Chopper och American HotRod. Tycker sådär allmänt ganska blä om realityserier. Dessa två klassas i princip som sådana. Men ingen blir utröstad och publiken har ingenting att säga till om. Det gillar jag skarpt. Sen att många får sparken och så är ju en annan sak.. Nåja. Svårt ibland att tänka sig att alla barn föds oskyldiga.

Snart är det jul! Hjälp. Det är ju förstås över en månad dit. Men det kommer snabbt på iallafall. Skall ha inlämnat trillioner olika skolarbeten innan dess. Och snön har regnat bort. Men jag är helt hundra på att det blir en jätte bra jul iallafall. Fjolårets jul var den bästa jag upplevt i mitt vuxna liv och iår blir det precis lika bra fastän annorlunda. Det är skönt att han söta och jag har hittat hur vi vill ha det. Så nu väntar jag faktiskt på julen. Det gjorde jag ifjol också. Kanske man börjar få tillbaka dendär julkänslan nu. Bring it ON!

Oj. Blev en hel del skrivet nu. Måste väl nog ta itu med lite skolarbete istället. Var ju därför jag skulle stiga upp tidigare idag. Så kan det gå. Ha en bra söndag alla ni där ute i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar