8 december 2005

Snart är det jul

Snart är det faktiskt jul. Hemskt. Eller inte är det ju hemskt men tiden går så snabbt! Imorgon skall vi köpa en julgran. Det blir nog bara en plast. Det barrar så mycket med riktiga granar. Men förstås går man ju miste om dendär härliga doften av julgran. Men nog skall det väl gå för sig iallafall.

Pratade nyss med min kusin. De hade varit med om en liten bilolycka. Tur att ingen skadade sig allvarligt. Nu när det är vinter är det nog så viktigt att hålla koll på vad som händer. Hade inte hennes man varit så snabbtänkt så hade det nog kunna sluta värre. Att folk inte kan se upp med var de kör! Blir så arg och rädd.

Idag skall jag sy färdigt mina gardiner så min faster får tillbaka sin symaskin. Jag är dålig på att sy. Men man lär väl sig nångång. Undrar vad en symaskin kostar. Kanske man skulle sy mera om man hade en egen. I wonder...
/snowie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar