26 december 2005

Julen

Julen är snart slut. För en gång skull har det varit en lugn jul. Vi bestämde oss för att stanna hemma och fira julen tillsammans. Julafton började med att vi klädde julgranen. Efter lite om och men fick vi den klädd, den blev faktiskt riktigt fin även om den är liten. Sen blev det dags för julgröt. Även om jag var förberedd på att man måste vakta gröten noga så tänkte det gå dåligt. Men gröten blev riktigt god faktiskt. Även om jag säger det själv. Kalle Ankas jul är något som jag inte följt med så noga eftersom vi inte såg den kanalen när jag var liten. Men iår fick jag se hela Kalle Ankas jul och det var hur bra som helst. Absolut någonting både gamla och unga kan se på. Efter Kalle Anka var det dags för att börja förbereda julmiddagen. Jag tycker det var en av höjdpunkterna under dagen. Vi delade broderligt (?) på kockandet och middagen blev väldigt lyckad. Sen var det dags att se vad jultomten hade kommit med. Än en gång får man säga att jultomten nog inte har sett allt under året. Igår och idag tar vi det bara lugnt. Mina föräldrar kommer hit idag så vi får träffa dem under julen också. Det blir roligt. Julen har varit perfekt. Utan stress. Jag stressade inte ens med julmaten. En sån underbar jul!
/snowie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar