11 juni 2012

Italy in my heart

Resan var fantastisk! Allt var bra. Bäst. En av se bästa resorna jag varit på. Otroligt på alla sätt. Har bara positiva saker att säga. Molto bene! Puss Italien.

-Vad var så bra då? Vad gjorde ni? Hur många skor köpte du inte? frågar ni. Ja men låt mig berätta.

Vi landade på fredagen i Verona. Italien! Nästan så jag grät av lycka. Äntligen! +28 grader var det. Att ha på sig en svart klänning i fuskmaterial var ju ingen fantastisk idé. Underbara vackra Verona. Ingen stor stad men väldigt vacker. Vi hann bra med det vi ville se på en dag. Lite shopping, men mest njuta av god mat, gott vin, vackra människor.

På lördag morgon tog vi tåget till Desentzano där vi skulle vara tills måndag. Fint tåg, resan tog ca 20 minuter genom vackra landskap. Desentzano var ju ännu vackrare. Löjligt fint alltså. Hotellet, utsikten, stället ja allt. Vi tog bussen till Sirmione där vi njöt av solen och livet. Sa jag det var en fantastiskt bra resa?

På söndag tog vi båten upp till norra delen av Garda sjön och Riva. Landskapet är ju så vackert så man dör en smula. Bergen, vattnet, människorna. Fantas... Ok, börjar väl bli tjatigt detta. Men allt var bra och min syster är bäst! Tänk att hon är min syster. Tack.

Och på måndag åkte vi hem. Jag två par skor rikare.

Jag lovar mig själv att jag ska åka dit en gång i året. Till Italien. Måste inte vara till Garda sjön. Men Italien är mitt land just nu. Framtiden får utvisa om det förblir så.

4 kommentarer:

  1. Hej du! Låter som en bra resa! På tal om resor så sku jag ju småningom få börja fara iväg mot Motala, men jag kom på andra tankar och skippar Vättern i år! Tränat för lite, men nya tag nästa år :)Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Ok! Vad tråkigt. Men roligare med Vättern när man tränat. Nya tag nästa år! Sköt om er! Kram.

    SvaraRadera
  3. Bello Italia!!! I know the feeling! :) Faktiskt vackert där. Jag kan anmäla mig som frivillig sällskap för en resa till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt! När ska vi åka? När ska vi åka?

      Radera