2 augusti 2011

Dagens träning

Idag gjorde jag nåt jag inte gjort på väldigt väldigt länge. Flera år faktiskt! Jag sprang! (eller joggade då) Tog det enormt försiktigt eftersom ingen riktigt rekommenderar att jag springer pga min knäskada. Jag har dock läst lite på underbara internet om folk som varit med om samma operationer och inte haft några problem alls. Jag valde att gå 10 min och jogga 5. In alles joggade jag 15 minuter. That's nothing, tänker man kanske. Men för mig är det huge! Jag har joggat i 15 minuter och mina knän mår bra! Jippiii! Nu ska jag bara försöka att inte förivra mig. Nästa gång kanske jag bara joggar i 5 minuter totalt. Kroppen får avgöra. Men åååå vad jag har saknat att jogga. Verkligen! Känner mig alldeles euforisk.

6 kommentarer:

  1. Härligt vännen! Hoppas det håller! :D

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns faktiskt fantastiskt roligt! Men måste bara se till att inte springa ihjäl mig nu då. Jag är ju som bekant lite on eller off. Sakta men säkert. Du inspirerar mig! Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad är det för knäskada/operation du har (gjort)? Jag är nämligen också knäskadad och -opererad.

    SvaraRadera
  4. Jag har varit med om två titthålsoperationer pga meniskskada i höger knä. Första gången försökte de knåpa ihop menisken men det misslyckades så andra gången fick de mest städa upp spillrorna.

    SvaraRadera