6 mars 2011

Lite snällare

Nu är jag lite snällare igen. Jag är nyss hemkommen från att ha träffat min bror en stund. Passade samtidigt på att äta en korv med bröd och en hel massa ketshup. Kan nog hända det var ketchup med lite korv och bröd jag åt... Gott var det och trevligt att träffa brodern. Börja känna till de närmaste bensinmackarna man kommer åt med lastbil nu.

Vågar man säga att våren är på väg? Idag när jag satt ute på balkongen och solen sken så hade jag för varmt så jag fick gå in igen! Tänka sig. Jag vill ha ett hem med balkong och sol.

Vi har bott på hotell en vecka här nyligen, lite vardagslyx. Jag har hunnit vara en sväng till landet i öst också. Var nog faktiskt bara några timmar i arbetssyfte där.

Idag är det exakt 3 månader sedan jag inledde mitt nya jobb här. Tiden går så enormt snabbt (när man har roligt). Jag tycker fortfarande om mina arbetsuppgifter och arbetskompisar. Så det känns ju tryggt.

Det har ju varit en stycke bokrea här i landet och jag köpte boken Lyckan, Kärleken och Meningen med livet (Eat, Pray, Love). Jag gillar tanken på att resa iväg ett år och bara ta hand om sig själv. Så värst ekonomiskt är det kanske inte dock. Men väldigt tilltalande sådär för övrigt. Håller jag på att få nån 30-årskris?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar