19 december 2010

Snöigt

Det finns väldigt mycket snö här. Roligt! Kanske det blir en riktigt vit jul. Med snön kommer kylan förstås, men det har bara varit kring -5 här denhär veckan. Men lite blåsigt ibland.

Andra veckan på nya jobbet är avklarat. På torsdag hade vi julfest vilket ju var riktigt intressant. Jag vågade inte ta tunnelbanan hem på kvällen ensam, även om det inte var så sent, så jag tog taxi. Eftersom jag aldrig kört bil hit vart vi bor så har jag ju ingen aning om hur man ska köra. Kändes lite snopet att svara "Jag vet inte", när taxichauffören frågade vilken väg han skulle ta. Nåja, jag kom nog hem lyckligt.

Igår var jag och klippte mig annars! Jag har ju lite problem med mitt tunna hår och det har blivit lite tunnare, lite längre och lite hemskare så igår tog jag tag i saken. Det blev inte så mycket kortare men ungefär vid öronen sådär. Fortfarande är ju håret tunnt, men lite kortare och lite mindre hemsk.

Idag har vi tvättid. Man har till sitt förfogande 3 maskiner så jag hoppas vi får fixat all den tvätt vi har. För det är inte lite man samlar på sig på 2 veckor. Hoppas jag förstår mig på maskinerna också, det kunde ju vara en fördel.

Min kära golf är såld, måste jag ju berätta. Snyft. Hoppas den får ett bra hem. Tack till svågern som fixade det. Igår när vi gick hem från butiken i snöstorm med veckohandlingen så saknades nog golfen. Den var ju min drömbil när det begav sig.

Nästa vecka är det jul! Helt tokigt! Vart har hela december tagit vägen?!

2 kommentarer:

  1. Roligt ti hör att ni har e bra tid på ana sido potten. He e intressant ti få uppdateringar jär hur ni har e, ja brukar no föli me bloggen din fast ja int e så flitig me kommentare :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du kommentera nu!

    SvaraRadera