17 oktober 2010

Söndagsfunderingar

Någon här i närheten har skaffat en hund som inte alls verkar lycklig. Den bara skäller. Stackars liten (eller stor). Tror inte den trivs att vara ute. Eller så är den så enormt lycklig av att få vara ute att den inte kan sluta skälla. Den som visste.

Vi trotsar vädret lite och väljer att byta till vinterdäck först nästa helg, hoppas det beslutet inte straffar oss. Jag kollade nyss på väderprognoserna att det skulle vara många grader på minus natten till nästa fredag... Så vi får se.

Skönt med söndag men jag känner mig riktigt slut i hela kroppen. Undrar om jag har nån förkylning som bubblar lite under ytan men inte vill riktigt slå igenom. Jag har slarvat lite med vitaminerna så detta kan ju vara straffet.

Ingen missade väl Idol i fredags? Vilka talanger! De är ju alla så enormt bra och duktiga så det blir ju jobbigt då man vet att nån måste ut. Ingen förtjänar riktigt att bli utröstad, inte nu längre. Jag tror att det är mycket mera press på idolerna nu. Man måste vara i toppform, annars riskerar man åka ut.

Nu skall jag vila lite och kanske ta mig ut på en promenad, om jag orkar. Kroppen vill nog inte men kanske jag borde tvinga den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar