15 augusti 2009

Semestern fortsätter

Jag har nu varit extremt dålig på att uppdatera. Men nu ska jag väl plita ner lite vad som är på gång. Semestern ja den fortsätter ju. Jag var en sväng och hälsade på mamma och pappa här i början på denna vecka och nu sitter jag faktiskt i mitt hotellrum i Helsingfors! Min käre vän Liza ska ju springa Helsinki city marathon. Spännande! Håll tummarna för henne kära läsare.

Jag kom hit igår och hann shoppa lite (ett par skor och en jacka) och träffa Muoripippuri och äta på en Nepalisk restaurang. Det var gott men spicyt... Huh! Idag ska jag träffa två av mina andra vänner som bor här och vi ska visst äta på en italiensk restaurang har jag hört. Det ska bli trevligt.

Nu sitter jag här och planerar vilka strategiska hejarklacks platser jag ska ha idag. Undrar nog om jag inte är nästan lika nervös som löperskan själv! Solen skiner iallafall, så det är ju bra. Tror dock inte det är sådär jätte varmt, vilket kanske är bra det också med tanke på att människorna ska springa 42 195 meter...

1 kommentar: