19 september 2008

Tha blogg

Tror jag har blivit lite inspirerad att skriva nu igen. Men ibland kommer inte de rätta orden ut. Det som jag egentligen vill skriva om.Egentligen. Men det får bli livet istället. Det är ju det som betyder nåt.

Jag känner sådär smått att jag faktiskt är skyldig er en liten förklaring över varför jag inte uppdaterar så ofta. Jag har två förklaringar. Ifall man slår ihop dem så kommer man ganska nära sanningen. Jag jobbar varje (var)dag. Mitt jobb innehåller till 98 % datorarbete, dvs. jag sitter framför en dator. När jag kommer hem efter 8 timmars datoranvändande så är faktiskt inte min första tanke att jag ska veva igång datorn. På riktigt! Och på tal om att veva igång datorn... den andra orsaken till att jag sällan uppdaterar är att det ärligt! tar fleeera låååånga minuter att starta upp datorn. Jag har inte tålamod med det. Det känns inte så viktigt faktiskt. Så därför, mina goa vänner, så uppdaterar jag mera sällan. Men ni som vet så vet ju hur ni får tag i mig på annat vis. Ifall ni vill prata en sväng.

Men nåja. Jag ska skriva lite nu. Lite mera om vad som hänt. Lite om livet. Måste kolla tillbaka i kalendern.

Har jag skrivit om att jag blev överaskad av mina två vänner? Det att jag blev överaskad med en piknick med champagne, jordgubbar, choklad... ja allt möjligt gott. Detta hände i juli. Jag blev firad för min examen. Jag fick champagneglas som present! De är så fina! Mina favoriter. Roligt med såna vänner.

Min blogg fyllde 3 år den 26 juli. Grattis grattis. DET hade jag skrivit upp i min kalender. Hoppla.

Jag har varit på sommarteater med min mamma. Duktiga skådespelare. Detta var i början på augusti och det var kallt! Jag satt och darrade som ett asplöv. Men det var nog värt det. De är så duktiga! Ojoj.

Sen har jag varit på Diggiloo konsert med min syster! Det var härligt. Det regnade men ingen brydde sig. Vi dansade och sjöng och applåderade så mycket att min hand svällde upp. Det ni.

Jag har varit till en tatuerare för att beställa tid för en tatuering. Jag fegade ur. Än i denna dag har jag inte beställt någon tid. Jag måste få fundera och planera lite ännu.

Sen har det varit grillfest hos min kusin. Det var skoj. Mättande. Roligt. Mycket skratt. Härligt med vänner.

Min systers dotter har börjat skolan! Wow! Jag kommer fortfarande ihåg första skoldagen. Eller jag kommer väl inte egentligen ihåg skoldagen. Jag kommer ihåg när jag vaknade på morgonen och visste jag skulle till skolan, (mamma påminde mig), jag kommer ihåg när jag gick mot trappan där alla samlades. Oj vad spännande!

Det har varit dop. Fast det skrev jag väl om redan antar jag? Gudmor blev jag åt en liten tös. I dag har jag 4 gudbarn, 2 flickor och 2 pojkar. Jämt, kan man tycka. Härligt!

Ja då har det ju varit OS. Men det skrev jag väl om också. OS är bra. OS igen om 4 år. Dit ska vi.

Sen har vi (sambon och jag) fixat på bilen. Rostfläckar. Usch! Men något man måste göra nånting åt. Har inte råd att köpa ny bil ännu. Jag vill hellre investera dom pengarna i ett hus. Men nog behöver man ju en bil. Så det är lite fifty-sixty här med mina tankar. Nå varken hus eller bil är aktuellt ännu på en tid.

Dethär borde väl täcka största delen av sommaren och lite till? Jag kan ju ha missat nåt. Som alla födelsedagar förstås. Så grattis alla ni som haft födelsedagar här. Jag har nog kommit ihåg er, det vet ni, även om jag inte grattat på bloggen.

Annat då? Jo jag väntar ännu på min sexa. Den må nu hittas. Åttor verkar finnas. Men ack, ingen sexa. Sen vill jag flytta. Igen. Och så har jag börjat simma.

1 kommentar:

  1. meillä on kotona tallella kuva siitä kun kävelen itseni kokoinen reppu selässä Tompan kanssa bussille, ensimmäinen koulupäivä edessä. :) Oi niitä aikoja...
    Terkut Helsingistä!

    SvaraRadera