28 februari 2008

Varför skiver folk blogg?

Ibland förundras jag över orsaken till varför folk skriver i sina bloggar. Vissa ser det som nån typ av tävling. Popularitetstävling, if you will. Varför ha ett sådant syfte? Jag bara undrar. Själv skriver jag nu mest för min egen skull. Roligt att få plita ner sina tankar. Visst undrar jag ibland om det överhuvudtaget finns nån som läser min blogg. Men desto mera bryr jag mig faktiskt inte. Tänk om man sku skriva sin blogg bara för att så många som möjligt ska läsa den. Where is the point?! Anyone?

1 kommentar:

  1. Du är ju inne på exakt samma tänk som mig här. Varför skriver folk blogg? Popularitetstävling? Du bloggar och menar att du skriver mest för dig själv. Fattar inte varför så många bloggar egentligen. Varför blottar man sina tankar för vem som helst? Får man respons är det en helt annan grej anser jag, men de flesta får ingen? Eller? Varför skriver folk inte dagböcker för sig själva istället? Vad sporrar en att skriva så vem som helst kan läsa medan man istället kan skriva dagbok sig själv där man kan skriva exakt vad du vill och skriva om tankar du aldrig blottar på en blogg annars?

    SvaraRadera