24 april 2007

Skolstress

Mycket på gång nu just. Borde få gjort flera uppgifter till skolan men det känns som om jag inte skulle ha energi till det. Energin är ganska slut i hela flickan måste jag säga. Men det blir väl nog bra.

Jag har funderat mycket på att jag är en väldigt känslig person. Det är inte lätt för mig att inte leva upp till kraven/förväntningarna som ställs på mig eller som jag själv ställer på mig. Så har jag jätte svårt att säga nej också. Allt dethär leder till att jag stressar mycket. Inte är det lätt. Måste nog lära mig att säga nej och att prioritera mig själv framom annat. Men det hör som inte riktigt till min personlighet. Svårt dethär... Men jag vågade iallafall tacka nej till ett projekt som jag varit stressad över. Vilken lättnad!

Snart börjar jag jobba också. Det skall bli roligt. Men jag är nog lite nervös över det. Jag vet inte riktigt hur mycket jobb jag kommer att få i sommar... Men det visar väl sig.

Cykelträningen har jag kommit igång med. Ikväll blir det väl en tur igen tror jag. Jag har haft lite problem med illamående efter träningspassen, men jag tror jag börjar få det under kontroll nu också. Måste bara planera lite mera och bättre.

Nu skall jag köra igång tvättmaskinen och sen ta itu med skoluppgifterna! Hjälper inte att vara lat nåmera nu.
Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar