19 december 2006

Jullov

Äntligen! Härligt med jullov. Underbart. Jag skall bara njuta nu fram till jul. Sen efter jul så blir det att börja fundera på några inlämningsarbeten. Men inte före det. Nu tänker jag unna mig att ta det lite lugnt. Så imorgon ska jag städa. Hmm...

Lite snö har vi fått också. Men det kommer nog att hinna smälta bort innan jul. But that's ok. Det känns inte längre som om det viktigaste med julen är snö. Är inte säkert på att det nånsin har varit det viktigaste. Men hur som. Snö eller ej, jul blir det iår igen. Nu skulle det bara gälla att hjälpa tomten med de sista klapparna. Varje år tänker jag att "iår skall jag börja i tid". Varje år börjar jag för sent. Får helt och hållet skylla på mig själv iår igen.

Idag skall vi ta det lugnt. Mysa i soffan och bara njuta. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar