1 maj 2013

Ylläs

Sådärja. Nu har jag fått min dos av snö uppfylld för denna vinter. Fem dagar i fantastiskt sällskap i vackert landskap kan ju inte bli fel. FlöPå måndag morgon flög jag upp till Ylläs (ok ok, flög till Kittilä, mamma hämtade mig och vi körde till Äkäslompolo) och åkte direkt från flygplatsen till slalombacken. Åkte lite snowboard men knäna orkade inte riktigt med det så det blev till att hyra slalomutrustningen istället. Men det var lika roligt ändå! Tre syskonbarn, en bror, en svägerska. en pappa, en mamma och en hund fanns på plats i backen och i stugan. Med många skratt, flera korvar, mycket choklad, härliga minnen och möra ben i bagaget så flög jag hem igen på fredag. Nu längar jag redan till nästa vinter! Vart åker vi då?

2 kommentarer:

  1. Låter supermysiggt!
    Hördu, inte var det ju papp din som var med i Vasabladet för säg så där 1-2 veckor sedan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt härligt. Nej, det var min farbror som var med.

      Radera