24 mars 2008

Påsk

Denhär påsken har innehållit allt mellan himmel och jord faktiskt. Det har varit kalas, godis, skratt, gråt, trötthet, pigghet, sol, snö.. ja allt möjligt. Händelserikt faktiskt. Men nu känns det nog på nåt vis skönt att det imorgon är vardag och livet faller in i sina rutiner igen. Tänk att jag skulle säga så? Trodde jag aldrig. Jag håller väl nog på att bli gammal och tråkig. Eller så är jag det redan?

Just detdär med åldern är intressant. Många personer i mitt liv är äldre än mig men har fortfarande barnasinnet kvar och kan lätt tas för någon yngre. Det är viktigt att behålla sitt barnasinne även som vuxen. Man måste inte vara sådär stel och viktig hela tiden. Om ni förstår hur jag menar? Visst ska man vara vuxen och ta sitt ansvar. Men nog tror jag det gör gott för en människa i vilken ålder som helst att springa ute i snön, skratta så trillar ner på marken och sen äta godis och dricka varm kakao. Jag ser som inget fel i det. Så ut med er allesammans! Njut av att ni är, att ni finns och allt ni har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar