4 september 2006

Lite allt möjligt

Nu skall jag ta mig tid att blogga lite. Det är redan några som undrat varför jag inte skriver om vår resa nåt. Så nu ska jag skriva så ni hålls nöjda.

Resan var alldeles underbar. Vi bodde på ett jätte bra hotell ganska nära centrum av Umeå. Hotellrummet var ljust och modernt. Personalen jätte vänlig och frukosten var vi mycket nöjda med. Härligt att få äta fräscha frukter direkt från morgonen. Jag tror nog vi gärna kunde ha stannat några dagar till. Men nog var det ju trevligt att komma hem också. Det blev shoppat en del.. Mest åt sambon då. Umeå är en mysig stad att gå i. Ja jo, så fick vi limousine skjuts till hotellet. Det ni!

Ja.. det var resan sådär kort. Underbart!

Nu under helgen var jag ute på lite äventyr. Jag och min kusin bestämde oss för att ta en lite längre cykeltur. 127 km blev det. Det tog 6 timmar.. eller det tog nog lite längre om man räknar med pauserna. Men vi satt på våra cyklar i 6 timmar och 5 minuter. Häftigt. Roligt att märka att man orkar med sånt. Kanske man klarar av Vätternrundan nu också...

Skolan har börjat igen. Första dagen idag. Det skall nog bli skönt att studera lite här emellan. Jag jobbar nog lite vid sidan om nu också, men det ska jag sluta med snart. Då är det bara skolan som gäller. Vill ju bli utexaminerad nån gång också.. Tar väl nog ett par år ännu. Men det gör väl inget. Inte har vi så bråttom. Villa, volvo och vovve blir det väl i ett senare skede.

Skönt med hösten också. Väntar riktigt på en ordentlig höststorm. Lär ha varit ganska blåsigt här på lördagen men då var jag ute och cyklade lite längre bort så jag fick inte uppleva det. Hoppas det blir lite stormigt här snart igen!

Ja just. Tänkte glömma. Idag köpte jag nya skor! Jippii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar